3 Ekim 2013 Perşembe

Soslu Tavuk Kanat Nasıl Yapılır?, Soslu Tavuk Kanat Tarifi (Tavuk Yemekleri)


MALZEMELER

  • 10-15 adet tavuk (dip) kanat,

Marinası için,

  • 1 çay bardağı süt
  • 4 diş sarımsak,
  • kekik, köri, karabiber, kırmızı toz biber, kimyon, tuz
  • zeytinyağı

HAZIRLANIŞI
Öncelikle tavuk kanatları güzelce yıkayıp süzülmesi için bir süzgeçte bekletelim. Bu arada marine için gereken malzemeleri bir kabın içine alalım. Ben baharatları göz kararı ekledim. Sarımsakları da ezip ilave ettim. Marine de kullandığım süt, etin yumuşamasında büyük rol alıyor. Süt, zeytinyağı, sarımsaklar ve baharatları güzelce harmanlayıp tavuk kanatlarını kabın içine alalım. İyice karıştırarak sosun ete geçmesini sağlayalım. Ağzı kapaklı bir kaba alıp 1 gece buzdolabında bekletelim. Vakti dar olanlar 4-5 saat de bekletebilirler.
Pişireceğimiz zaman ister tavada çok az yağda pişirebilirsiniz. Ben Tefal ActiFry Plus tenceremde pişirdim. Yağsız pişirdiğinden dolayı onu tercih ediyorum. Yaklaşık 25 dakikada pişiyor.

Afiyet Olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder