9 Eylül 2013 Pazartesi

Game Maker İle Programlama, Game Maker İle Programlamaya Bakış

Game Maker, Prof. Mark Overmars tarafından Delphi programlama dili ile geliştirilmiş bir oyun yapımı programıdır.

Ben programlama işlerine başlamadan önce bu exe'li dosyaların nasıl yapıldığını çok merak ederdim.
Bende not defterini açıp .txt'yi .exeye çevirir.İçine birşeyler yazardım.Ama olmazdı.
Sonra nerden duyduysam.İnternete programlama yazdım.Sonra araştıra araştıra game maker'a kadar geldim.Tabi herkez gibi ondan önce 3d hayallerine kapıldım.

Sonra zor olduğunu anladım.Game maker'a başladım ve game maker beni sardı.Sonra farkına vardım 2d programlama 3d programlamadan daha kolay ve eğlenceli.Hemde ortaya çıkardığınız şey 3d işten daha güzel oluyor.

Yani yeni programlamaya başlayanlar için en ideal dil gml'dir.Game maker'i indir kurcala.Birkaç basit oyun yap ve 2 günde ortaya birşeyler çıkartabilecek kadar anlayabilirsiniz game maker'i.

Game Maker'da neler yapabiliriz?

Game maker ile aklınıza ne geliyorsa yapabilirsiniz.Program-oyun her ne geliyorsa.GameMakerda sınır yoktur.

Tabi fazla abartmadan kolaydan-zora doğru gitmeliyiz.Örneğin game maker'a ilk başlayan biri karakterin hareket sistemini yapmayı öğrenmeli.Bunu öğrendikten sonra maze tarzı basit oyunlar yapmalı.Ve kendini geliştirmeli.Her yaptığı şeyden sonra daha gelişmişini yapmalı.Örnekler yapmalı.En sonundada program-platform-rpg tarzı şeyler yaparsınız.Sonra başka dillere geçersiniz. 

Game Maker'in hangi sürümünü tavsiye edersiniz?

Ben size game maker'in 8.0 sürümünü tavsiye ederim.8.1 LİTE sürümünde bazı özellikler eksik olur.Ama 8.0 pro'da full özelliklerin hepsi vardır.Ve daha az problem çıkar.

Game Maker'da Libraryler...





Yukarıdaki resimdeki kutucuklar library'dir yani kütüphane :)

Game maker'da libraryler vardır.Yani kütüphaneler.
Bu kütüphaneler ne işe yarar?

Kullanıcıların kodlarla yaptıkları şeyleri internetten veya kendiniz yaptığınız kütüphaneler ile sürükle-bırak yöntemiyle daha kolay bir şekilde yapmasına yarar.Ama kodlar kadar sağlam-düzgün olmaz.Yani library'i hiç kimseye tavsiye etmiyorum.
Game Maker'in kendine has library'leri vardır.Ve istediğimiz zaman kaldırıp yeni libraryler yükleyebiliriz.GameMaker forumlarında paylaşılan konulardan nasıl library yükleneceğini araştırabilir ve paylaşılan libraryleri kullanabilirsiniz.

Game Maker'da Extension'lar...





Game maker'da birde extensionlar vardır.Bir nevi eklenti anlamına gelir.
Extensionlar yani eklentiler ne işe yarar?

Kullanıcılar internetten indirdikleri fizik vs.. gibi eklentileri yükleyip kolaylıkla kullanabilirler.Extensionları her game maker veya programlama forumunda bulabilirsiniz.

Game Maker Arayüzü

Odalar: Yaptığınız bir oyunu çalıştırabilmek için en az bir tane oda gerekli.Oyun tamamen odalarda geçer.Odalar bir nevi ekranda gözüken penceredir. 

Sprite'lar: Grafiklere sprite denir.Spriteleri ekranda göstemek için objelere atayıp objeleride odaya koymak gerekir.

Objeler:Objeler oyunu kodladığımız nesnelerdir.Karakter-Düşman-platform-top-vs.. gibi.

Sesler: Oyuna eklenen sesler.

Arkaplanlar: Oyunda kullanılacak arkaplan grafikleri.

Path: Belirlediğiniz yolu izlemesini istediğiniz objeler için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder