11 Eylül 2013 Çarşamba

Sarımsaklı Köfte Nasıl Yapılır?, Hangi Malzemeler Kullanılır?, Sarımsaklı Köfte Tarifi





Malzemeler:

3 su bardağı ıslatılmış köftelik bulgur( biz düğür deriz)
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz, kimyon, karabiber,

Tarifi:

bu malzemleri yoğuruyoruz.
küçük küçük yapıp ortasına parmağımızı bastırıyoruz.
göbek atarak kaynayan suya :D biraz tuz attım.
su kaynıyordu köfteleri atınca kaynaması durdu.
bir süre sonra tekrar kaynamaya başladı.
(benim bundan anladığım iki kaynama arası köftenin piştiğiydi.
köfteyi benim gibi ilk kez yapacak olanlara ipucu:)
üzerine:
3 adet domates rendesi
2 diş sarmısak
sıvıyağ
* koyu bir kıvam alana kadar pişiriyoruz. domatesin çekirdeklerini
pişirmeden süzgeçten geçirdim daha iyi oldu. en sonda ince kıyılmış
maydonoz ile süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder